Het ondertekenen van ANLb contracten en beheerovereenkomsten is altijd een tijdrovende klus. Als ELAN gaan we vanaf nu gebruik maken van de nieuwe mogelijkheid om deze documenten digitaal te ondertekenen. Dit scheelt ons en u veel uitprinten, posten en inscannen en dus veel tijd en geld, dat we ook anders kunnen besteden.
Hoe werkt digitaal ondertekenen?
Als er een document voor u klaar staat om digitaal te ondertekenen ontvangt u hiervoor via e-mail een uitnodiging van ons. In de mail staat een link naar de website ondertekenen.nl waar u het document kunt bekijken en indien akkoord kunt ondertekenen. U moet daarvoor met uw muis een handtekening plaatsen en daarbij is goed om te weten dat die handtekening niet exact met uw handgeschreven handtekening overeen hoeft te komen; een automatisch berekende unieke code (hash) vormt het bewijs van ondertekening.
Document en transactie bon
Als u het document heeft ondertekend ontvangt u per e-mail twee documenten: één met het getekende contract en de digitale handtekening van alle ondertekenaars en één met de transactie bon waarop onder andere het moment van ondertekenen en de berekende hash vermeld staan. Beide documenten moet u goed bewaren.
Niet akkoord
Als u niet akkoord gaat met de voorwaarden in het contract of als er iets niet klopt, kunt u het ondertekenverzoek ook afwijzen. Wij krijgen hiervan automatisch bericht en zullen dan contact met u opnemen.